30.09.2022

Kokoomusnaiset on valinnut uudeksi pääsihteeriksi Minni Rantasen. Liittohallitus päätti Rantasen valinnasta 29.9. kokouksessa.

Rantanen on koulutukseltaan AMK sairaanhoitaja ja viimeistelee tällä hetkellä YAMK opintoja johtamisesta. Hän siirtyy pääsihteeriksi palvelukoordinaattorin tehtävästä Mehiläisestä. Rantasella on aiempaa työkokemusta sosiaali- ja terveysalalta, jonka lisäksi hän on toiminut yrittäjänä. Rantasen valintaa tehtävään puolsivat aiempi esihenkilökokemus, taloushallinnon osaaminen sekä yritys että yhdistystoiminnassa ja vahvat näytöt kirjallisesta osaamisesta.

Rantanen on ollut aktiivisesti mukana Kokoomusnaisten paikallisyhdistystoiminnassa Arvon Siskot ry:n sihteerinä ja osallistunut aiemmin vaalien kampanjatyöhön. Hän on kotikaupungissaan Paimiossa sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen.

”Odotan innolla että pääsen kehittämään Kokoomusnaisten toimintaa yhdessä meidän loistavien luottamustoimijoiden kanssa ympäri Suomen. Liiton toiminnan kehittämisen ohella toinen tärkeä tavoite on varmistaa, että Kokoomus saa seuraavissa eduskuntavaaleissa veret seisauttavan vaalivoiton.”, Rantanen sanoo.

Kokoomusnaisten puheenjohtaja Pihla Keto-Huovinen kommentoi Rantasen valintaa:

”Saimme tällä kertaa paljon hyviä hakemuksia Liiton uudeksi pääsihteeriksi, joista saimme valita parhaan henkilön tehtävään. Minni osasi tuoda tehtävän kannalta tärkeän osaamisen esiin sekä hakemuksessa että haastattelussa. Lisäksi hänessä vakuutti Kokoomusnaisille tärkeiden arvojen esille nostaminen haastattelussa. Päätös olikin näistä syistä yksimielinen ja olemme todella iloisia, että Minni otti paikan vastaan.”

Rantasen tavoittaa sähköpostitse osoitteesta minni.rantanen@kokoomusnaiset.fi 10.10. alkaen.

Lisätietoja valinnasta antaa Kokoomusnaisten puheenjohtaja Pihla Keto-Huovinen sähköpostilla pihla.keto-huovinen@eduskunta.fi.

Kokoomuksen Naisten Liitto on aktiivinen poliittinen vaikuttaja ja kokoomuslaisten naisten muodostama valtakunnallinen järjestö. Toimimme naisten poliittisen osallistumisen vahvistamiseksi, mahdollisuuksien tasa-arvon edistämiseksi sekä poliittisena järjestötoiminnan kotina tuhansille naisille.